bloglovin

Hejdå blogg.se

Nu har jag fått nog av denna värdelösa bloggportal. Hejdå blogg.se, hej wordpress!

Lååååång dag

Hade lite svårt att komma till ro efter semestern igår. Slutade med att jag somnade runt midnatt och när klockan ringde 5,5 timmar senare så kändes det riktigt tungt. Pallrade mig dock upp och fixade till mig, gick till bussen och sov sen 2 timmar på tåget. Skönt! Kom in några killar på tåget i Skillingaryd som trodde jag skulle börja gymnasiet i Jönköping. Dvs de trodde jag var 96:a. Haha två av killarna tyckte det var så pinsamt att de var tvungna att byta plats hehe. Får helt enkelt se det som en komplimang; jag ser uppenbarligen sjukt ung och fräsch ut ;)

Nu på kvällen är jag dock fruktansvärt trött och jag tänker kasta mig i sängen och somna på två röda!

Kreta

Är ju precis hemkommen från Kreta och tänkte lägga upp en bilduppdatering från resan. Fler bilder kommer när jag lyckats få alla bilder från lill-syrrans kamera. Den stog för den mesta dokumentationen.

Alltid lika kul att se vad trycket i en flygplans-landning kan göra med en tom vattenflaska!

Den officiella fötter-mot-havet bilden

Havet ville lite längre upp än vanligt sista dagen. Slutade med att solstolarna befann sig mitt i ett mini-hav.

Många söta kattungar på hotellet. Denna var extra nyfiken på världen.

Och många vackra solnedgångar!

Home sweet home

Idag runt 7.30 kom vi hem till Växjö efter en fantastiskt skön vecka på Kreta! Blev en lång resa hem dock och vi kröp ner under täckena (det bästa med att komma hem, min egen kudde!) och slocknade direkt i ett par timmar. Att sova på flyg, tågstation och tåg ger inte direkt en perfekt sömn.

Vi åkte sedan upp till Samarkand och införskaffade lite smått och gott. Danne börjar sin nya trainee-tjänst med en konferens nu i dagarna och behövde nya skor, och så gjorde även jag, jag är ju tjej. Hehe, skämt å sido så har jag under en längre period förbannat mig själv att jag inte investerat i ett par snygga svarta pjux som går att ha på jobbet och i vardagen (och som inte är stövlar, vilket jag har i överflöd). Så tog en sväng till skopunkten, älskar deras stående koncept - ta 2, betala halva priset för de billigaste, ta 3 och få det billigaste på köpet. Så det blev ett par mer vardagsskor i converse-stuk, ett par låga vardags-skor och ett par stövletter med klack - allt i svart. Så nu kan jag inte klaga över skor på ett tag. Ett par veckor eller så tills höst-nyheterna kommer in alltså haha.

Ett par av de nya skorna samt en tröja som fick följa med hem

Har också passat på att träffa sköna Maja, en tidigare jobbarkompis. Tog en fika på Skåres och snackade skit i ett par timmar. Så kul att träffa henne igen, vi har ju jobbat på olika orter nu i sommar!

Kvällen avrundades med ett Bella-besök innehållande toast, coca cola med tillhörande snacks och Topmodel. Mys! Vi tog en sväng runt Sivans också för att kika in några av de förändringar som pågått under sommaren. Blir nästan avis att man inte kommer hänga där varje helg faktiskt! Sjukt bra jobbat Sivans-gänget!

Nu sitter jag och förbereder lite inför första jobbdagen efter mini-semestern. Ska bli kul att komma tillbaka, mycket spännande på gång nu!

Blev ett lite längre inlägg än jag räknat med, men nu är det dags att sova, ska upp 05.20 imon för att hinna med tåget. Ska bli skönt med flytten till Skövde = kortare pendlingstid.

Over and out.

Semester!

Nu har jag jobbat de första 10 dagarna på nya jobbet. Känns fortfarande riktigt bra! Men nu är det dags för en veckas semester! Bär av till Kreta på söndag med familjen och Danne. Ska bli SÅ skönt med lite värme!

Bjuder på lite bilder från Alicante resan nu i somras så länge, i väntan på fler semesterbilder

Sommar i Jönköping

Omg vad varmt det är i jkpg idag! Dessutom något jippo på g i stan, gissar på rix fm festival. Vi slutar fyra idag så tog en tidigare buss in till stan. Gick omkring lite i affärer och fick sjukt bråttom till tåget sen. Fick småspringa genom hela stan i klackskor = sjukt varmt och ont i fötterna. Rundan resulterade iaf i en tröja och ett linne på ginas rea och ingen dricka sommar egentligen skulle köpa... Så nu sitter jag helt slut på tåget och längtar tills om ca två timmar när vi rullar in i Alvesta och jag kan svepa en festis!

Tomma lägenheten; släng dig i väggen

Idag kommer Danne hem efter 9 dagar i Borås! Det kan ju vara skönt att vara ensam hemma ett par dagar men nu är det verkligen på tiden att han kommer hem! Har städat och donat en massa och ser verkligen fram emot lite pojkväns-tid ikväll!

Helt otroligt

Blogg.se fungerar aldrig. Försökt mobilblogga, går inte. Försökt läsa bloggar på datorn. Går inte. Det kommer bli förändringar inom en snar framtid kan jag säga. Har varit trogen blogg.se sedan högstadiet men nu har jag fått nog. Sämst.

Spöregn

(detta inlägg skulle postas kl 18.36. Men eftersom blogg.se alltid har kossor i systemet, som de kallar det, så gick det inte. Watch out for some blog-changes, coming soon)

Sitter just nu i Alvesta och väntar på att tåget ska ta mig till Växjö. På hemvägen är det alltid byte här. Ska bli skönt att slippa bytena sen. (just det ä, har nog glömt att skriva ett inlägg om vår kommande flytt till Skövde, får ta mig i kragen helt enkelt!) Vid lunch idag kollade jag ut för första gången och inser att det spöregnar. Sa till kollegerna att det måste sluta innan jag åker hem för jag hade inget paraply med mig, varpå de skrattar och sa att det är fem timmar kvar. Mm jovisst, men vi bor i Sverige. Och mycket riktigt , det öste verkligen ner när jag gick till bussen. Blä. Känner mig som en dränkt katt.

Så ikväll blir det till att utnyttja badkaret! Ett varmt bad, nåt gott och dricka och en bok.

(mm just det. Danne är på Ullared. Utan mig. Sjukt elakt. Kommer han minsann få äta upp. Vi ska dit. Flera gånger. Snart... Moahaha)

On my way to the top

Nu har första jobbveckan på nya jobbet sett sitt slut. Har varit mycket info, mycket nytt och många skratt! Jag trivs jättebra! Det är verkligen ett härligt gäng som jobbar här och det känns inte riktigt lika läskigt att ringa upp företag och försöka sälja in våra tjänster längre. Jag har dessutom fått my very first own office (läs desk)! Som rubriken säger, på väg mot toppen nu alltså ;) skämt åsido får det en att känna sig lite bättre än förr. Nu har jag ju faktiskt mitt eget space. Hehe jag vet jag är lite små-fjantig ;) Det är ju faktiskt fredag idag också så jag har unnat mig en yoghurt på espresso house. Såg jättegod ut med hallonkräm eller vad det är och en müsli gjord på nötter, russin och diverse frön. Men nu ska jag försöka ladda upp detta innan teckningen försvinner på tåget!

Train developer

Jag borde bli tågutvecklare. Efter två dagars pendling har jag kommit på en massa bra saker (enligt mig hehe). Som tidigare nämnts så borde de se ut som flyg: 3-stols rader alltså. Det där värmeproblemet är också något som lätt skulle kunna fixas; rumpvärme. På så sätt skulle det bli varmt på morgonen men inte nödvändigtvis på eftermiddagen (just nu vill jag helst sitta naken, jättevarmt!). Dessutom, borde det finnas snacksmaskiner på tågen. Ni vet såna där man stoppar en peng i och får en dricka, macka eller godispåse. Vi som åker långt har inte alltid tid att springa in och köpa något, eller fixa något på morgonen. Och efter en timme är man riktigt hungrig! Självklart ska det gå att betala med sms (eller kort om möjligt). Idag hade jag med mig både nyponsoppa och päron som jag skulle äta på vägen hem. Men de glömde jag såklart på jobbet :P

Jag tar tillbaka det

Okej jag tar tillbaka allt jag sa om att det var varmt på tåget. Det var jättekallt även idag. Bara när det stod still och fläkten inte var på som det kändes varmt. Lurendrejeri....

Tåg som flygplan, eller?

Nu sitter jag på ett mycket trevligt krösatåg. Har hittat en varmare och mysigare avdelning i tåget idag. Lätt att jag alltid kommer sitta här hädanefter. Dock så borde tåg vara som flygplan; ha 3 säten istället för två på raden. Varför? Jo för att 1) då behöver jag inte sitta längst ut där folk kan gå på mig och slänga väskor i ansiktet. 2) jag behöver inte sitta vid fönstret där det drar och är kallt och 3) om jag somnar har jag TVÅ säten att ramla åt sidan på. Plus att jag kan ligga ner om jag vill. #kortamänniskoräger. Helt enkelt en sjukt bra ide!

Hejdå vården, hej världen!

Japp nu har jag alltså jobbat min sista dag som undersköterska. Känns lite småkonstigt men otroligt skönt! Från början hade jag tänkt jobba halva augusti och sedan vara ledig några veckor. Men man vet aldrig vart livet för en.

Istället börjar jag imorgon på mitt nya jobb! Ja du såg rätt. Jag har alltså lyckats få jobb nu under sommaren. Allt gick väldigt fort och jag vet inte om jag riktigt fattat det än haha. Företaget heter MySellr och jag kommer nog presentera detta och vad jag gör lite närmre när jag kommit in i jobbet lite mer. Det känns iaf väldigt spännande och företaget är relativt nystartat och därmed i en expansiv fas. Ska bli sjukt roligt att få vara med från början (nästan iaf) och se hur det utvecklas!

Jag hade tänkt göra ett längre och mer utförligt inlägg från början men eftersom blogg.se haft en ko i systemet (vilket de har ganska ofta tycker jag) så gick det inte att logga in tidigare. Och nu måste jag sova. Big day tomorrow!

Så over and out. Hörs vidare!

Hejdå Splg. Tack för dessa 4 år!

Måndag 120730

Gosh, idag hade jag verkligen behövt sovmorgon! Hade svårt att komma ner i varv och somna igårkväll och har vaknat flera gånger under natten. Kändes som om jag fått ett basebollträ i huvudet när jag vaknade av klockan, helt klubbad. Vi har ingen läkare inne idag heller så det är oerhört lugnt. Hoppas få det sista administrativa klart innan dagen är slut, vilket inte kommer vara några problem. Imorgon är nämligen min sista dag!

Hej!

Amelie heter jag har nu äntligen tagit steget från student-bubblan ut i verkligheten. Här får du följa min vardag med ett nytt jobb på MySellr AB i Jönköping, en flytt till Skövde med pojkvännen och en spännande new beginning. Hälften vågat, hälften vunnet som de brukar säga!