Bättre och bättre

Har insett att när man jobbar heltid så blir man bättre och bättre på att ta vara på sin lediga tid och verkligen njuta av den! Igår slutade jag vid lunch och åkte bara hem för att packa. Sedan bar det av till Halmstad och Gullbranna där vi har stuga. Förr när man inte jobbade eller kunde vara ledig mer på sommaren var vi alltid här i 2 veckor varje sommar. I år fick familjen dock bara 1 vecka (vi delar med hela släkten) vilket innebar att jag egentligen bara hade en chans att komma ner. Så jag och Danne var här midsommarhelgen och sedan passade jag på nu i helgen med.

Gullbrannastranden by air

Idag har det tillochmed varit strandväder på förmiddagen och bikinin fick åka fram. Eftermiddagen spenderades ett par timmar på stan och nu är vi tillbaka i stugan igen. Tanken var att vi skulle gå ner och köpa glass på gården (campingen som ligger 50 m bort kallas gården) men vi lyckades missa öppettiderna igen. Samma sak hände igår kväll hehe. De har endast öppet mellan 12-16 samt 18-20 vid bra väder. Så vi räknar med att springa bort om 50 minuter igen och köpa minst 2 kulor och självklart den obligatoriska noisette-såsen ovanpå!

Imorgon bär det av hemåt igen och en efterlängtad Jossan kommer på besök till måndag! Passar perfekt då jag tagit ledigt från jobbet på måndag av diverse anledningar, vilket innebär att jag inte behöver lägga mig lika tidigt = vi kommer hinna umgås lite mer än jag trott från början. Wohoo!

Glatt team AmJos på examensbanketten

Sjukdoms-semester

Nackdel med att jobba inom vården på sommaren: Folk har semester och passar då på att även ta semester från att vara sjuka = Amelie klättrar på väggarna. Igår satt jag och förberedde jobbsöket, tidigare har jag även läst ut en halv bok på 2 dagar. Idag.. Jag springer omkring och försöker fördriva tiden. Känns som om någon satt mig på en stol, bundit fast mig och sedan tryckt i mig ett 6-pack cola och en koffeintablett.

Men allt har ju två sidor!

Positivt med att jobba inom vården på sommaren: Semestervikarier! Vi är även i år ett stort gäng med semestervikarier mellan 20-25 år ungefär. 3 av oss jobbade ihop för ett par år sedan också och vi tänkte göra en favorit i repris; vikariemiddag! Så den 18 drar vi ut till Bishops och käkar hamburgare, mums! Vi tänkte även dra med oss läkarstudenten från 2 år sedan som var med på förra middagen då han vik. på sjukan i sommar.

Så där är något att se fram emot!

Fotbolls EM har börjat...

... och är nästan slut.. Det gick ju inte så bra för Sverige direkt. Riktigt trågigt för om de hade spelat som de gjorde mot Frankrike hela tiden så hade de varit i kvartsfinal iaf. Men när Sverige agerar som de brukar så får man ta till standard-plan-B. Det vill säga heja på Spanien. Ska bli en riktigt intressant match ikväll mellan Spanien och Portugal. Jag, Danne & Dannes bror Rikard ska bänka oss framför tv:n med fläskfilé och bakpotatis. Mums!

Jobba jobba jooobbaa

Japp som du nog förstod så sitter jag på jobbet. Är i Åseda idag. Riktigt tungt att köra hit då jag hamnade bakom en lastbil, omöjlig att köra om. Trist. Men nu är jag här och i full gång!

Tänkte jag ska få lite jobbsök och bloggande gjort idag på lunchen! Lika bra att passa på när man har eget rum och inte blir störd.

Alltså blogg.se...

...är verkligen sega! Jag bloggar här av anledningen att jag kommer åt Html läget. När man har problem dock och mailar blogg.se om detta får man inga svar. Nu har de gjort en uppdatering på sin grundsida, vilket innebär vissa förbättringar dock. Jag kan, som nu, skriva ett snabbinlägg och får se statistik, senaste inlägg samt snabbinläggsfunktionen på första sidan. Jag gillar! Däremot borde de satsa mer på att uppdatera mobilbloggen. Den fungerar ju aldrig. Speciellt inte med bilder.. Men men. Det kommer nog!

Nu: back to work.

Skön dag

Sitter på bussen på väg upp till campus. Har en riktigt skön vecka framför mig. Idag hade jag första mottagningen på jobbe mellan 7.45-10 så nu har jag lång-lunch till 13. Detta innebär att jag hinner hem i lugn och ro, laga mat, slumra en stund och sedan ta mig tillbaka till jobbet. Jobbar sedan till ca 16.30. Perfekt dag. Tisdag-onsdag är heldagar men i receptionen så det känns skönt. Även torsdagen kommer vara en bra dag; halvdag fram till 13. Sen ledig för midsommar. Var precis en sån vecka jag behövde tror jag :)

I'm back!

Äntligen är jag tillbaka på bloggen igen! Det har hänt en massa saker och jag har varit helt slutkörd efter C-uppsats med mera, därför var jag tvungen att ta en paus från bloggandet för att samla energi. Men nu så är jag här igen! Tänkte lägga upp en lista på saker som hänt på senaste och ska försöka beta av varje sak med ett eget blogginlägg!