Bättre och bättre

Har insett att när man jobbar heltid så blir man bättre och bättre på att ta vara på sin lediga tid och verkligen njuta av den! Igår slutade jag vid lunch och åkte bara hem för att packa. Sedan bar det av till Halmstad och Gullbranna där vi har stuga. Förr när man inte jobbade eller kunde vara ledig mer på sommaren var vi alltid här i 2 veckor varje sommar. I år fick familjen dock bara 1 vecka (vi delar med hela släkten) vilket innebar att jag egentligen bara hade en chans att komma ner. Så jag och Danne var här midsommarhelgen och sedan passade jag på nu i helgen med. 
 
Gullbrannastranden by air
 
 
Idag har det tillochmed varit strandväder på förmiddagen och bikinin fick åka fram. Eftermiddagen spenderades ett par timmar på stan och nu är vi tillbaka i stugan igen. Tanken var att vi skulle gå ner och köpa glass på gården (campingen som ligger 50 m bort kallas gården) men vi lyckades missa öppettiderna igen. Samma sak hände igår kväll hehe. De har endast öppet mellan 12-16 samt 18-20 vid bra väder. Så vi räknar med att springa bort om 50 minuter igen och köpa minst 2 kulor och självklart den obligatoriska noisette-såsen ovanpå!
 
 
Imorgon bär det av hemåt igen och en efterlängtad Jossan kommer på besök till måndag! Passar perfekt då jag tagit ledigt från jobbet på måndag av diverse anledningar, vilket innebär att jag inte behöver lägga mig lika tidigt = vi kommer hinna umgås lite mer än jag trott från början. Wohoo!
 
Glatt team AmJos på examensbanketten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0