Sjukdoms-semester

Nackdel med att jobba inom vården på sommaren: Folk har semester och passar då på att även ta semester från att vara sjuka = Amelie klättrar på väggarna. Igår satt jag och förberedde jobbsöket, tidigare har jag även läst ut en halv bok på 2 dagar. Idag.. Jag springer omkring och försöker fördriva tiden. Känns som om någon satt mig på en stol, bundit fast mig och sedan tryckt i mig ett 6-pack cola och en koffeintablett.

Men allt har ju två sidor!

Positivt med att jobba inom vården på sommaren: Semestervikarier! Vi är även i år ett stort gäng med semestervikarier mellan 20-25 år ungefär. 3 av oss jobbade ihop för ett par år sedan också och vi tänkte göra en favorit i repris; vikariemiddag! Så den 18 drar vi ut till Bishops och käkar hamburgare, mums! Vi tänkte även dra med oss läkarstudenten från 2 år sedan som var med på förra middagen då han vik. på sjukan i sommar.

Så där är något att se fram emot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0