Meningen med livet

Okej här kommer ett lite svävande filosofiskt inlägg. Kände att jag var på sådant humör idag...

Jag har haft mycket tid att fundera nu på sista tiden. Kanske inte riktigt över meningen med livet, men att ha en uppgift i vardagen. Min slutsats är att det är otroligt viktigt för att kunna upprätthålla den där gnistan och orken. Nu när vi haft så lugnt på jobbet blir man så otroligt trött och orken för att göra något när man kommer hem existerar knappt. Däremot om det är stressigt och mycket på jobbet så har jag mer ork när jag kommer hem. Enligt min analys (hehe) skulle jag vilja säga att detta beror på att man känner att man har en mening i vardagen, en plats och en uppgift som gör att jag är viktig där jag befinner mig.

Och det var ungefär så långt min tanke sträckte sig idag hehe. Har alltså en lugn dag, men fick frågan om hur mycket en hjärtstartare kostar. Så det är mitt projekt i em. Jag ska ta reda på detta! Alla uppgifter är bra uppgifter.

Den moderna hjärtstartaren med bilder, digital skärm
samt att den pratar med dig! Mycket enkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0