Home sweet home

Idag runt 7.30 kom vi hem till Växjö efter en fantastiskt skön vecka på Kreta! Blev en lång resa hem dock och vi kröp ner under täckena (det bästa med att komma hem, min egen kudde!) och slocknade direkt i ett par timmar. Att sova på flyg, tågstation och tåg ger inte direkt en perfekt sömn.

Vi åkte sedan upp till Samarkand och införskaffade lite smått och gott. Danne börjar sin nya trainee-tjänst med en konferens nu i dagarna och behövde nya skor, och så gjorde även jag, jag är ju tjej. Hehe, skämt å sido så har jag under en längre period förbannat mig själv att jag inte investerat i ett par snygga svarta pjux som går att ha på jobbet och i vardagen (och som inte är stövlar, vilket jag har i överflöd). Så tog en sväng till skopunkten, älskar deras stående koncept - ta 2, betala halva priset för de billigaste, ta 3 och få det billigaste på köpet. Så det blev ett par mer vardagsskor i converse-stuk, ett par låga vardags-skor och ett par stövletter med klack - allt i svart. Så nu kan jag inte klaga över skor på ett tag. Ett par veckor eller så tills höst-nyheterna kommer in alltså haha.
 
Ett par av de nya skorna samt en tröja som fick följa med hem

Har också passat på att träffa sköna Maja, en tidigare jobbarkompis. Tog en fika på Skåres och snackade skit i ett par timmar. Så kul att träffa henne igen, vi har ju jobbat på olika orter nu i sommar!

Kvällen avrundades med ett Bella-besök innehållande toast, coca cola med tillhörande snacks och Topmodel. Mys! Vi tog en sväng runt Sivans också för att kika in några av de förändringar som pågått under sommaren. Blir nästan avis att man inte kommer hänga där varje helg faktiskt! Sjukt bra jobbat Sivans-gänget!
 


Nu sitter jag och förbereder lite inför första jobbdagen efter mini-semestern. Ska bli kul att komma tillbaka, mycket spännande på gång nu!

Blev ett lite längre inlägg än jag räknat med, men nu är det dags att sova, ska upp 05.20 imon för att hinna med tåget. Ska bli skönt med flytten till Skövde = kortare pendlingstid.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0