Den som väntar på något gott..

Okej jag vet. Sjukt dåligt med uppdateringar på sistone... Har hänt så sjukt mycket och jag har varit helt slut när jag kommit hem om dagarna. Efter att ha suttit framför datorn hela dagen på jobbet dessutom så har jag helt enkelt inte förmått mig att öppna upp datorn det första jag gör när jag kommer hem också.. Men här kommer en liten bilduppdatering om hur livet sett ut på sistone!
 

Vi har varit i Borås och hälsat på Dannes mamma samt farfar och katterna.
Malte är alltid lika gosig när man kommer!
 

Kring midsommar och helgen efter passade vi på att åka ner till Gullbranna i Halmstad där min familj har sommarstuga. På en av morgonpromenaderna stötte vi på ett rådjur. 


 Det bor förmodligen en fiskmåsfamilj utanför vårt fönster. Varje morgon mellan klockan 3-4 vaknar man av deras eviga bråkande. De är högljuda vill jag lova. Ungarna (på bilden) är rätt söta dock, men lite smådumma.De sitter gärna mitt i vägen och vägrar flytta på sig.
 
Det har också varit en hel del jobbande. Är stationerad i Åseda på en mindre mottagning där det under semesterveckorna är ganska lugnt. Ibland dyker det upp en stor låda med provrör och liknande som ska packas upp. Men först måste man visa musklerna lite och bära upp den från bilen till mottagningen. Hehe.
 

Hästarna har kommit hem från betet och är härligt tjocka allihopa.
Snart dags att komma igång med ridningen igen! Ska bli SÅ skönt!!
 
 Har varit uppe och kelat med Leo lite grann med.
Han har nog fått alldeles för lite gos i sommar.


Det har ju trots allt varit sol ett par dagar och då får man passa på! Har lyckats läsa ut två böcker (Bok 2 och 3 i Hungerspelen-serien) och är nu inne på den tredje boken för sommaren. Sophie Kinsella är en favoritförfattare och skriver på ett väldigt lättsamt sätt. Sedan väntar en bok av samma författare som skrev Djävulen bär Prada. Spännande!


Olsmässan har pågått i Åseda förra veckan. En folkfest med en massa aktiviteter och hela byn lever upp. I onsdags var P4 där med stadskampen eller vad de kallar det. Går iaf ut på att man ska sjunga allsång och den stad som sjunger högst vinner. Åseda ringde in hela artilleriet (alltså invånarna) och klämde i.

Det har ju dessutom varit lite lugnt på jobbet och sol ett par dagar. Då kan man passa på att äta glass och jordgubbar i skuggan under ett träd med ett bandymål som bord på eftermiddags-fikat. 

Och sist men inte minst så har lillasyster varit på besök i helgen. Blev ett par filmer, varsin BigMac (så vi nästan storknade av mätthet) samt chips med dip och cola. Mycket trevligt! På bilden demonstrerar hon att hon visst kan få in en hel glasspinne i munnen. Hehe.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0