Status: tävling

Nu är äntligen C-uppsatsen inlämnad och trots att vi inte känner oss färdiga och har en hel del att fila på nästa vecka så känns det ganska skönt! Innebär också att jag är "ledig" i 4 dagar nu från torsdag - söndag. Dock är det lokala hopptävlingar på TRS i helgen vilket ska bli jättekul! Jag och Charlotta var iväg halva dagen igår och handlade och fixade en massa. Arbetet fortsätter idag då nya siffror till hindrena ska ordnas, banan ska byggas, sekretariatet ska förberedas och ryttar-/hästutrustning ska putsas. Mycket att göra men känns inte så när det bara är roliga grejer som ska ordnas!


Imorgon lördag är första dagen på tävlingen, ponnydagen. Med nästan 80 starter så kommer det bli en fullspäckad dag och mycket att göra. Kul! =) Söndagen är hästdagen och då ska jag även tävla själv i två klasser. Blir LD (90cm) stilhoppning och LC (100cm) tävlingsklass. Är upp mot 80 starter även denna dag så konkurrensen är hård! Men det är bara kul att tävla tycker jag och det roligaste är ju att tävla mot hemmaryttarna så det är väl där målet ligger egentligen. Att komma bra till bland hemmaryttarna. Det och att komma runt med två lite mer flytande rundor än förra tävlingen känns viktigare än placering. Speciellt eftersom det är första gången jag tävlar lokalt.

Så nu ska jag gå över till Danne och äta lite frukost innan jag beger mig till stallet. Det kommer bli en bra dag, fantastisk tävling och awesome helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0