Prispall!

Jajjemän det blev placering idag! Sjukt kul! När jag vaknade idag tänkte jag för första gången i min tävlingskarriär (eller vad man nu ska kalla det) "varför utsätter jag mig för det här". Det är inget bra tecken. Jag som aldrig under flera år har varit nervös inför en tävling var alltså supernervös och det kändes inte alls bra. 90 klassen hade jag inga nerver inför, men 1m klassen kände jag mig ytterst osäker på. Förra gången vi tävlade 1m hade jag fullt sjå att bara hålla mig kvar och sen dess har jag inte haft henne på träning särskilt mycket så därför kändes lite lite sådär.

Bestämde mig en timme innan start att byta till 80 och 90 klasserna, bara stilklasser alltså inte tävlingsklass. Lyckades placera oss som 8 av 19 ekipage i första klassen med 50,5 poänd, tre platser utanför prispallen. I 90 klassen däremot gick vi in på en ledning med 53 poäng efter halva klassen men blev sedan slagna av tre stycken. Eftersom det var 27 startande så blev det 7 placerade och vi lyckades ändå sno åt oss 4e platsen! Röd rosett och plakett. Första lokala tävlingen och allt. Riktigt nöjd!!

Kul att familjen kunde komma och kika också! Var längesen. Tack lillasyster för de fina bilderna! (Och Elin för den sista bilden) Alla bilder är från 90cm klassen.


Rotellas berömda framben som är spikraka i galoppen.
Fantastiskt att hon ändå lyckas hoppa så bra!



Rotella är nöjd med sin egen prestation

Till och med mamma kan uppskatta stallet emellanåt. Typ.. Lite iaf.


Pappa kom med räddningen efter en lång tävlingsförmiddag: Festis!


Glada 4e pristagare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0