Ångestladdat

Vissa dagar, som den här, så hatar jag verkligen att vara student. Ångestvågorna sköljer över en med oro och stress för plugg, pengar och framtiden. Allt är så osäkert just nu, man vet inte riktigt vad som händer sen. Alla roliga event är i denna tiden på campus, men samtidigt måste man bunkra pengar inför sommaren och speciellt juni då enbart halva bidraget rullar in i maj. Det är för mycket att tänka på och motivationen för pluggandet ligger just nu på minus. Det känns som om det aldrig kommer ta slut med skrivandet.



Jag tror att vi alla har såna här dagar, både studenter och andra. Det finns alltid saker man kan oroa sig för och många av oss, definitivt jag, måste lära oss att leva idag och inte imorgon. Jag avundas människor som kan rycka på axlarna och säga att det löser sig. För i mina ögon gör det aldrig det om man inte fixar det själv. Men på något sätt så har vi ju klarat oss under tre år så en månad till ska vi väl kunna härda ut. Och långt ifrån alla dagar är såhär. Men när dessa dagarna kommer, då är det helt enkelt jobbigt. Sjukt jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0