Kvällens åsikt

... om melodifestivalen. Ja jag kollar på den idag faktiskt, är ju ändå final och måste se om jag ska skämmas ett år till. Har bojkottat denna så kallade folkfest i ett par år för jag tycker den blir värre och värre för varje år. Värst var tingeling-året. Det var droppen som fick mig att sluta kolla. Dags att byta projektledare (sen typ 30 år tillbaka) och få in lite nya ideer kanske?

Men men, nu till åsikten så långt. Gillade verkligen Saades intronummer, en remix av hans vinstlåt tillsammans med några andra av hans nyare låtar. Bra remixer, bra dans, bra underhållning. Det som melodifestivalen annars saknar ganska mycket av.


Dock så har jag ett par saker jag inte förstår. För det första; vem kom på den puckade idén att låta programledarna presentera de olika telefonnumrena med kommentaren "antingen det billiga eller det dyra numret"? Otroligt korkat. Lägg hellre fram det som "det vanliga eller det där du gör en bra insats för (vad det nu är)". Som sagt otroligt korkat. Där missar de många samtal. Reagerar extra starkt för att jag sett början på programmet tidigare och de sa samma sak då, hur kommer det sig att ingen reagerar? Har de ingen vettig marknadsförare som läst någon form av konsumentpsykologi?

För det andra; Alla sjunger falskt. Fel på hörsnäckorna så de helt enkelt hör fel toner eller nervositet? Ingen aning men det skär i mitt hjärta vid varje falsk ton. Synd att första låten sjöng så mkt falskt. Hört mycket bra om den tidigare och hade höga förväntningar på den. Men nej. Fail. Bra låt dock. Gillar också Dead by Aprils låt sjukt mycket, men den har inget i melodifestivalen att göra, tänk på barnen.

Och som avslutning på detta inlägg;
Om Flinck vinner skaffar jag medborgarskap i ett annat land. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Amelie

va med och tävla om att bli veckans blogg på

http://amelielykkegaard.blogspot.com/2012/03/veckans-blogg.html#comment-form

2012-03-12 @ 17:28:29
URL: http://amelielykkegaard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0