Städdag

Idag var målet att städa hela lägenheten. Den såg inte helt hemsk ut från början men tänkte passa på att svabba och damma och sånt där som man aldrig orkar göra annars. Slutade dock med att jag kastade ut en hel del skräp som jag av någon anledning sparat på (typiskt mig), Strukturerade upp i badrummet och möblerade om vardagsrummet! Kände för en nystart även i lägenheten. Dessutom kanske det motiverar mig till att faktiskt ta tag i det där som jag pratat om sedan jag flyttade in i augusti 2010; att skaffa vägghyllor och ett par tavlor. Min fantastiska syster tar otroligt fina bilder och jag tänkte trycka upp ett par planscher och rama in. Känns kul eftersom det blir mer personligt och samtidigt lite häftigare när man vet var de kommer ifrån!

Som sagt vägghyllor och tavlor ska upp. Men lägenheten känns
mycket större med pianot och skrivbordet på samma håll!


Hyllan som stod i vardagsrummet fick flytta in till sovrummet.
Ska bara komma på vart jag ska hänga gitarren som var där tidigare.

Ikväll ska jag och Danne gå på bio, igen hehe. Hamilton blir det denna gången. Kommer så otroligt många filmer nu i januari som jag vill se! Har lovat syster att gå på Lejonkungen i 3D också, awesome! Nästa vecka blir verkligen fullspäckad också!

Måndag: Utbytesstudenterna (ubs) kommer. Middag och bowling på kvällen.
Tisdag: Hänga med ubs och visa universitetet. Pubkväll med quiz och underhållning på kvällen.
Onsdag: Hjälpa ubs flytta och installera sig i nya lägenheterna.
Torsdag: Kursstart. Universitetet börjar spåra ur och kräver att en PowerPoint på 3 slides ska presenteras ang vad vi ska skriva om. Detta trots att vi fortfarande inte fått veta vilket ämne vi får. Clever.
Fredag: Oplanerad men troligen C-uppsats planering.
Lördag: Första Sivans-utgången för terminen!
Söndag: Min kära lillebror fyller 18! Stor dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0