Onsdag

Tog en lång sovmorgon idag. Känner en förkylning på g i kroppen så den vill helst sova hela dagen. Men nu sitter jag här snart redo att åka ner på stan och träffa min käre bror! Han ska praoa om några veckor och vi ska gå ut på plats-jakt.

Senare idag blir det till att slänga ihop en presentation till slutseminariet på vårt terminsprojekt som går av stapeln imorgon bitti. Otroligt skönt att ha det på morgonen, särskilt eftersom vi inte börjar nästa kurs förrän den 19:e! Innebär med andra ord semester mellan de två terminerna tro det eller ej! Första gången sedan vi började här :)

På måndag kommer våra utbytesstudenter också. Lite speciellt eftersom det enbart finns tre datum som skolan hämtar utbytesstudenterna på flygplatsen, och detta var inte en av de dagarna. Kul att komma hit och inte ha en aning om hur man tar sig runt, fullt med packning och dessutom med flygbussar som går typ en gång om dagen. Mycket speciellt. Då är jag som fadder glad att jag har tillgång till bil! Blir till att plocka upp på flygplatsen och skjutsa till hotellet som hon ska bo på de första två nätterna innan hon får tillgång till lägenhet, och sedan blir det lite middag på stan och strosande på stan.

Jag och Danne satt och kollade roliga klipp på katter igår (oerhört underhållande) och hittade en sjukt häftig ras som heter Bengalisk katt. Ser ut som en liten tiger! Dock verkar de gilla att prata, och ägarna har tydligen inte lärt denna katten att man inte ska prata med mat i munnen... (spola fram till 0.50)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0