Full fart

Varit riktigt dålig med bloggandet på sistone. Har haft mycket att göra och mycket som hänt. Våra utbytesstudenter har anlänt och måndag-onsdag har mest gått åt till att umgås med dem och ordna allt med boende, medlemsskap och rundvandring. I måndags plockade jag upp min student på flygplatsen och skjutsade till hotellet där hon skulle bo de första dagarna. På kvällen var vi ett gäng svenskar och 4 utisar och bowlade samt käkade spice n' rice. Mycket trevligt!

Tisdagen gick åt till att gå omkring på Campus, visa runt och hämta informationspaket. Sedan bjöd jag och Danne på köttfärssås och spagetti vilket var mycket uppskattat! På onsdagen fick de tillgång till sina lägenheter där de ska bo resten av terminen och vi agerade flyttbil med hjälp av mina föräldrars bil. Vi tog också en sväng upp till Samarkand för inhandling av täcke, porslin, mat och annat smått och gott som behövdes. Lunchade där uppe också på grillbuffen. Gott! På kvällen tog vi en spontan mini-utgång på Sivans och det var den roligaste utgången på väldigt länge! Så än så länge tror jag att de känner sig välkomna och att de haft en bra start på sin utbytestermin!

Idag blir det lunch med Jossan för att förbereda och snacka ihop oss inför presentationen vi har vid tre. Det är en introduktionspresentation till C-uppsatsen angående vad vi vill skriva om. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0