"Tröstande" kommentarer

Det där med att kommentera på andras bloggar är ju en rolig grej, gör allt lite mer personligt. Jag älskar att läsa igenom kommentarerna, speciellt på Tyras blogg för det skrivs så mycket där. Idag har hon (på väg hem från Gbg) fått veta att hennes häst inte mår bra och hon har smått panik över detta. Mycket försåeligt. Det roliga är då att läsa folks kommentarer. Jag vet inte om man bara känner ett stort se-på-mig-behov eller vad problemet är, men det blir ju inte bättre av att skriva och berätta om när deras egna hästar dött/avlivats för liknande symtom, eller? En annan rolig kommentar var "Min häst har också varit sjuk så jag vet hur det känns. Förresten när kommer USA skorna in på STB igen?" Alltså, fel valt tillfälle.

Men men. Idag har vi haft första dagen på metodkursen som vi ska läsa under denna veckan. Sjukt bra lärare och det känns som om det kommer bli en rolig kurs. Dock ligger den ju lite fel i tiden, vilket också föreläsaren höll med om. Kommer bli en riktigt tung vecka, men vi kommer lära oss mycket bra och användbara saker! Är för övrigt väldigt glad över mig och Jossan. Vi har så sjukt bra samarbete och kompletterar varandra så bra. När vi blir osäkra på något så diskuterar vi det tills vi är på samma plan igen vilket underlättar en hel del. Dessutom har vi väldigt tidigt bestämt vad det är vi vill göra, satsat fullt ut och även haft en nedskriven (skissad) planering redan från början. Tror det är en enorm fördel för oss!

Bjuder på lite bilder från helgen i stallet:

Solen påväg upp över hagarna

Leo vill också ha yoghurt till frukost

Han vill verkligen ha yoghurt till frukost

Smokey glad över att äntligen få gå i hagen med de andra

Tummelisa med vinden i håret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0