The things we do for love

Idag har varit en sån där bra dag. Eftersom föräldrarna skulle komma på middag fick jag en push att städa lägenheten så nu är den sådär fin, nydiskad, dammsugen och ren! Danne lagade också jättegod mat som vi bjöd på; kycklinggryta med cashewnötter, mums! Efter att föräldrarna (och syster som följde med på ett hörn) åkt hem och Danne sprungit iväg för att plugga satte jag mig i soffan och gjorde det man aldrig ska göra innan läggdags; kände efter.

Insåg hur mycket den här förbaskade förkylningen tar på energin och var tvungen att sova en stund. Vaknade av att lillebror skickade sms, "jag kommer nu är där om 20". Just det, hade ju lovat honom att gå till gymet. Tvingade mig själv att somna om tills han plingade på dörren och sedan som den loving syster jag är la jag förkylningskänslorna åt sidan och pallrade mig iväg till gymet. Sedan dess har jag varit soffbunden framför Top model Sverige avsnitt 1, Bones och nu Firman.

Imorgon blir det slutspurt med artikelläsning inför seminariet på onsdag, mail till företag samt presentationsförberedelser. Skulle även behöva boka ett möte med international office för att prata lite om de olika möjligheterna till utlandsstudier i höst. Fortfarande inte säker på att jag verkligen vill åka inom Europa men lika bra att hålla alla dörrar öppna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0