Stallhelg

Den här helgen har varit helt fullsmockad med stallet! Även om stalltjänst-arbetet är ganska tungt emellanåt så är det oerhört skönt att spendera så mycket tid ute. I lördags började jag morgonen med att hålla i två teorilektioner samt vara med på en barnlektion i ridhuset. Vid tvåtiden blev det paus och lillasyster kom på besök så vi kollade Bridesmades och käkade revben. Mums! När klockan slog 19 knallade jag upp till stallet igen för att ha stalltjänsten. Gick jättebra och effektivt och vi var klara vid nio.

Idag var dock en sjukt tidig dag! Gick upp vid 05.45 och gjorde mig i ordning för stalltjänst x2 samt tävling och loftstädardag. Stalltjänsten var riktigt tung på morgonen då 80kg hösilage skulle köras upp till hagen längst upp. Både jag och Emelie var helt slut efter det. Innan dess hade vi dessutom mockat nästan hela stallet. Sedan var det tävling två klasser. Även om vi inte fick så höga poäng så var vi iaf inte rädda för domaren samt staketet denna gången. Framsteg!

Avslutningsvis hade jag stalltjänsten vid lunch och körde upp eett tungt lass med vatten till hagarna. Återigen längst bort från stallet hehe. Lillasyrran var och fotade idag så bjuder på ett par bilder!

Ryttare och häst var inte riktigt överens om hur kul det är att tävla.
Vi hade iaf våra moments.





Så himla söt. Letar godis och posar med sin nya permanent.
Favoritbilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0