Skön-trött

Om du åkt skidor någon gång så vet du hur man känner efter en hel dag i backen; frisk och fräsch (trots behovet av en dusch) och så pass trött att man bara vill sätta sig framför brasan och somna. Ja så känner jag mig just nu, efter en hel-eftermiddag i stallet. Fruktansvärt skönt att stå i ridhuset, mocka lite, borsta lite och spendera en massa tid utomhus med hästarna, och sen komma hem och mysa ner sig i soffan.

Ska hålla min första egna ridlektion imon. Det ni! Känns riktigt bra faktiskt, höll framridningen idag och har hållt teorilektioner tidigare. Så det ska bli kul! Det ända är att jag bara har en halvtimme mellan seminariet och lektionen så det blir hem och slänga i sig lite mat och energi innan man springer upp till stallet. Ska rida på fm/lunch också. Smokey har äntligen fått ok av veterinären att börja ridas både i trav och galopp nu. Blir lite roligare då än att bara skritta i en timme.

I övrigt så har jag och Jossan kämpat som djur idag och har nu äntligen lämnat in arbetet till seminariet. Vi hann inte allt vi hade önskat men det vi gjort är vi ganska nöjda med. Så det känns helt ok. Ska fixa opponering och presentation imon också. Hade tänkt lägga upp någon skön bild, men jag har tappat bort min sladd till telefonen verkar det som. Smidigt. Så jag bjuder på dagens citat från dagenscitat.nu istället!

"Det sämsta med livserfarenhet
är att man har den när man inte behöver den."
- Gunilla Dahlgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0