Okej jag ångrar mig

Jag måste få vara lite arg en stund nu. Vi var uppe hos vår examinator igår och berättade precis vilka rykten som går runt med vår uppsats och att folk har panik och är stressade pga att de inte får ut någon information. Vi frågade också specifikt om det betyg som sätts på ett seminarie angående teori den 5:e påverkar betyget på själva uppsatsen (eftersom det är vårt teorikapitel som bedöms) och svaret vi fick var; "nej, det är två olika kurser". Ok skönt var ju vår tanke. Sedan kommer den där idiotiska informationen upp på vårt intranät som säger följande;

"Furthermore, the grade of theory and methodology course will be graded separately, but of course it will be influencing the grade of the thesis. Although, the grade for the thesis will be finalized, based on the thesis, as provided for the final seminar."

Okej så det kommer påverka ändå? Självklart förstår jag ju att om vi gör dåligt ifrån oss denna examinationen så kommer vi få jobba häcken av oss för att få det till att bli bra i slutändan, men det verkar ju som att det betyg som sätts nu (alltså på teorikursen) kommer påverka vår uppsats (som är en helt annan kurs, enligt examinatorn) vilket är tvärtemot vad vi fått information om. Jag blir arg.

Jag har tidigare varit arg och frustrerad många gånger men i slutändan ändå haft överseende med att vi är första kullen på "nya mfp", men jag har fått nog. Jag kommer aldrig rekommendera någon att söka till det här programmet på grund av att universitetet inte sköter sitt jobb. Visst vi har lärt oss mycket men den stress som kommer av att de inte kan planera och informera oss om saker och ändrar scheman, kurser, böcker och föreläsningar i sista stund är inte värt det. Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag definitivt valt ett annat universitet. Och hade det inte varit för att det påverkar mig också så hade jag övertalat alla att göra kassa uppsatser så universitetets kvalitet (som enligt skolverket som från och med i år enbart ska mäta på uppsatserna) sjönk ner i botten. De förtjänar inte vårt slit.

Punkt.

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh va fin bloggen har blivit! Stressa inte ihjäl dig, vännen! Saknar dig massor! <3

2012-02-23 @ 11:41:22
URL: http://barabella.webblogg.se/
Postat av: ameliec

Saknar dig också! Måste ses någon dag nu! har kommit över stress-stadiet och börjat ignorera saker de säger och gör. Men de trycker på fel knappar när de säger en sak och sen ångrar sig. :P

2012-02-23 @ 12:07:16
URL: http://ameliec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0