Come on Igor!

De senaste dagarna har varit fullspeckade med plugg. Jag och Jossan har läst artiklar så det ryker om det och vi har hittat en hel del bra artiklar till C-uppsatsen!


Min favorit hittills dock som vi har läst är en artikel som ska diskuteras på seminariet nästa vecka. Det hela börjar med att en snubbe, Mintzberg, skriver en kritisk artikel om ett synsätt inom strategiläran. Nästa snubbe, Ansoff, blir förbannad och skriver en kritisk artikel om Mintzbergs kritiska artikel och dumförklarar honom mellan raderna. Bland annat beskyller A M för att bara använda sig av en källa. Samtidigt om man kollar igenom A's källor så hänvisar han bara till sig själv. Komiskt. Hur som helst, M kan ju inte bara låta den där kritiken ligga ute mot honom så han skriver ett svar till A. Det är här det roliga kommer in. Han är så ironisk och sarkastisk samtidigt som han dumförklarar tillbaka att man inte kan göra annat än att skratta när man läser det.

Mintzberg, H. (1991) "Learning 1, planning 0 Reply to Igor Ansoff"

Jag har också hunnit med att hjälpa Bella att flytta. Hon ska numera bo i huset mittemot hennes tidigare lägenhet och dessutom i en mycket större sådan! Blev minsann avundsjuk när jag såg allt space hon kommer få! Med hjälp av Sivansbilen lyckades vi flytta både säng och soffa samt en massa kläder och katten på ett par timmar. Sedan belönade vi oss med Subway!

Glad Bella efter att vi lyckats trycka in sängen i bilen. Notera bilbältet,
vi var rädda hur det skulle gå för sängen om vi krockade helt enkelt.

Min käre bror har också varit här idag för lite träning. Trots att jag är förkyld som aldrig förr pallrade jag mig bort till gymmet med honom och medan han körde stenhårt med skrotet gick jag på löpbandet och körde lite crosstraining i 35 minuter. Sedan körde vi ett par axelövningar på maskinerna ihop. Medan starke bror lyfte massa kilon fick jag köra utan vikt för att inte döda min arm som jag försöker rehabilitera efter en alldeles för lång termin med för mycket arbetsskrivande på datorn = aj.

Avslutar med att skryta lite om min och Dannes fantastiska gulaschsoppa som vi slängde ihop i måndags. Blev hur gott som helst och funkade jättebra även dagen efter! Vi tände ljus och myste framför en film medan vi avnjöt denna härliga soppa!




Ett av ljusen fick nog efter en stund och rann över... ganska mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0