Tävling

Jag var och tävlade i helgen uppe på Teleborg. Det var klubbhoppning som gällde. Jag och Rotella skulle tävla vår andra gång på 90 cm (3:e gången någonsin för mig) och debutera i 100 cm (första gången för mig alltså). Rotella är rolig när man tävlar, hon går igång ordentligt och verkar tänka

"Detta är en baggis. Du får göra som du vill men jag tänker hoppa, med eller utan dig"

Detta innebär att hon tar enormt stora språng och jag hade många gånger svårt att hänga med och kände mig mest som en vante hehe. Men det var bara att styra på hinder och försöka vara med och bedöma avstånden samt försöka hålla balansen i jättesprången. Detta resulterade i att vi lyckades kamma hem seger i 90cm klassen! I 100 cm fick vi tyvärr ett stopp, men jag var ändå jättenöjd. Att bara få fyra fel första gången man tävlar en viss höjd är ändå helt ok!

Rotella kör sköldpadde-stilen på framhoppningen

Ser ut som en baggis, vi har kul när vi tävlar

Trött häst som vill ha mat, nöjd ryttare

Vinnarparet, snyggast på plats

Tack Julia för de fina fotona och Danne för filmandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0