Stallfredag

I går fredag var det LIT (lokal instruktörs träff) i stallet. Vi fick lära oss vad man ska tänka på och hur man ska planera/bygga banor för klubbhoppningar. Riktigt intressant, särskilt med tanke på att vi i tävlingssektionen ska försöka bli mer självständiga framöver och kanske kunna spara ridlärarna lite tid genom att kunna lösa banbyggandet själva! Robert Fritz var instruktör för dagen, en av våra externa tränare på TRS. Han är så otroligt duktig och jag blir alltid så inspirerad av att träna för honom. Pga studentkassan har jag inte haft möjlighet att ta hoppträningar för honom denna terminen men i går var jag med uppsuttet på träningen som ingick i LIT:en. Rotella (hästen) var på så änglalikt humör igår dessutom. Hon tyckte allt var jätteroligt och hoppade som  bara den. Det är så roligt när hon är på det humöret! En av deltagarna på instruktörsträffen var min ridlärare från Braås, min föredetta ridklubb. Sjukt kul att träffa henne igen!

Fina Rotella på nyfiket mys-humör

Jag skulle egentligen iväg och tävla imorgon i dressyr. Men efter mycket om och men och mycket krångel slutade det hela med att hästen blev halt. Så himla typiskt. Men det var väl helt enkelt inte meningen. Följer med Elin som assistent istället hehe.

Stackars Chandlier som nu är halt och får stå ensam i sjukhagen.
Kan meddela att han inte uppskattar det.

För någon timme sen hade jag ett missat samtal på min mobil, ett nummer som inte gick att spåra på internet. Tycker sånt är så jobbigt, framförallt för att jag inte vet om jag vill ringa upp, tänk om det är en försäljare, inte vad jag vill spendera kvällen med. Men å andra sidan kanske det var något viktigt. Kollade dessutom ut genom fönstret nyss och såg att det var tänt på ridbanan. Två personer gick dessutom omkring med en häst så jag misstänker att det kanske var kolik på g. Möjligt att samtalet kan ha handlat om detta. Note to self: Ha alltid på ljudet på mobilen, förutom på natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0