Helt slut och besviken

Åh jag är helt slut efter en lång dag fylld med plugg och stall! Gått bredvid idag och dessutom ridit ut på en ap-slö Rotella. Så himla tråkigt, hon börjar bli stoig nu när våren kommit. Nackdelen med ston, de är som vi mänskliga tjejer; de har PMS. Problemet är bara att de är inte som oss som nöjer oss med nån/några dagar i månaden utan samlar på sig allt och tar ut en årsranson under våren. Alltså ständigt tjuriga, osamarbetsvilliga och allmänt jobbiga att ha att göra med i ridningen - i flera veckor. Sjukt tråkigt. Men hoppas det ger med sig snart!

Sedan fick jag äntligen hem det efterlängtade paketet från Nelly idag som varit försenat. Var sjukt förväntansfull men blev så besviken. Ingenting passade.. Ena paret skor var jättesnygga, men för små. Det andra paret skor var också jättesnygga, men för stora och dessutom defekta. Hade en fläck på utsidan av högerskon och något som liknade smält plast på klacken på insidan. Jättetråkigt. Sedan till klänningarna. Den ena satt väl helt ok, men var för stor (storlek S) och så urringad att jag aldrig hade använt den. Den andra var jättesnygg, men ingen strech och SÅ tajt i midjan att jag inte kunde andas. Och det gjorde att ballongeffekten som ska ligga snyggt över höfterna plötsligt såg ut som en överdriven kreation från medeltiden; smal midja och jättehöfter. Inte så snyggt. Så typiskt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0