Finbesök och lyxpaket

Puh, den här helgen/veckan har varit fullt ös medvetslös! Har pluggat järnet och samtidigt försökt styra upp överraskningsfesten för Danne som ägde rum igårkväll. Det hela började i december när det gick upp för mig att min käre pojkvän skulle fylla 25 fyra månader senare. Planerings-Amelie kom genast fram och började smida planer. Vad skulle man hitta på, vad skulle jag ge i paket, vilka skulle jag bjuda?? Självklart ville jag ställa till med storkalas, man fyller ju ändå bara 25 en gång i livet. Så sagt och gjort, i januari bokades Sivans för att ha någonstans att vara och lista efter lista med att göra saker och folk att bjuda skapades.

Det nya favoritprogrammet för planering, OneNote,
användes flitigt under planeringsstadiet!

Som med alla event stöter man alltid på problem längst med vägen. Jag kom fram till att jag ville få hit så många som möjligt av Dannes gamla kompisar från Borås och satt nu med problemet hur jag skulle få tag på dessa. Först och främst kände jag bara till några, inte alla. För det andra hade jag inga kontaktuppgifter till någon av dem jag kände till. Så. Steg ett blev att skapa en pakt tillsammans med Dannes bror Rikard. Självklart skulle Rikard med flickvän bjudas in, men det som också är bra med detta är att Rikard har kontakter. Facebook grupp startades och folk bjöds in till kalaset. 16 st (Boråsfolk och Växjöfolk) svarade på facebook att de ville komma, vi slutade på 20 personer. Bra uppåtryck!

Många festsugna, ännu fler dök upp!

Sedan kom en kämpig period i C-uppsatsen och planeringen fick läggas på is. Och sedan kom det där problemet med vad man skulle ge i paket. Efter mycket tänkande fanns enbart ett alternativ. Och det blev det. Mycket smusslande och hemlighetsmakeri senare var det veckan med stort V. Växjökillarna hade fått i uppgift att uppehålla Danne från 10-16 på dagen D. Och detta gjordes med bravur! Paintball-bana bokades och hela 8 personer ville leka med färg-skjutvapen. Jag fick ett sms strax efter 14 (när bokningen var slut) av Danne; "Alla mot mig på slutet" haha stackarn. Han var blå men sa att jag skulle se de andra gubbarna, hehe.

Bild från Google. Killarna var för rädda om sina
mobiler för att ta kort. Förståeligt.

Under tiden ägnade jag, Anna och Josh (moraliskt stöd) oss åt att baka tårtor! Vi ville ha alternativ och bakade därför två jättegoda brownie-tårtor (recept kommer i annat inlägg) varav en hade blåbärsmousse och den andra mango/hallonmousse. En tredje tårta bakades också som glutenfritt alternativ; kladdkaka med grädde och garnering. Resultatet blev sjukt bra! Det förbereddes även en massa massa mat till kvällen av herr Darnfors (som jag för övrigt inte hade klarat mig utan denna veckan!) som stod för förrätt och huvudrätt under kvällen tillsammans med sin trogna vapendragare herr DK som även stod för skålandet.

Finfina tårtorna. Favoriten blev mango/hallon (till höger)

När klockan slog 15.15 kommer planerar-Amelie på att hon fortfarande är osminkad och ej ombytt (gästerna kom 15.45). Det blev att springa in på personaltoan på Sivans och sminka sig och byta om fort som attan. Är dock ganska nöjd med resultatet. Sedan anlände gästerna oförväntat punktligt och samtidigt och baren hölls öppen en stund. När födelsedagsbarnet anlände med ögonbindel stod alla knäpptysta och bröt sedan ut i "Ja må han leva" i kör. Bror Rikard spelade sedan upp sin egen version av lejonkungens "Känn en doft av kärleken", mycket kreativ och rolig låt! Det bjöds på lite rörda tårar och skratt och sedan var kalaset igång.

Hoppas kunna lägga upp låten vid senare tillfälle!

Maten var fantastisk och efter huvudrätten tog vi en paket-paus. Jag gillar att Danne fyllde gammal och dessutom hängt ihop med mig ett tag = jag får vara med på ett hörn i varje paket ;) Han fick (förutom paintball på dagen) en stor godishink (mums!), hemligt paket som levererades när det behövdes som mest (bakispizza haha, klockrent!) en relaxkväll inklusive en massa behandlingar och två biljetter till en show i konserthuset i maj, plus en resa till Pisa i slutet av april. Hur bra lät inte det egentligen?

Resor, relax och gottigheter. Bättre än så kan det inte bli!

Efter god mat, mycket skratt och mycket trevliga konversationer städades det snabbt och effektivt och sedan gick alla vidare. Mellanfesten befann sig i min lägenhet och en hel bunt med människor dök upp för att fira. Mycket trevligt och kvällen avslutades sedan som den bör på Sivans.

Det har varit mycket planerande och många sömnlösa nätter och det finns många som jag inte hade klarat av att vara utan under denna processen. Jag vill tacka alla som var med och gjorde denna helgen till en fantastisk helg och bidrog till en jättelyckad fest!

Herr Darnfors & Herr DK
Rikard & Anna
Boråskillarna
Sivansgänget
Växjökillarna
Jossan (för att du talar mig till rätta, lyssnar och skrattat med mig när jag klantar till det)
... Och alla ni andra som kom och förgyllde kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0