Pengar, pengar, pengar

Sextusen fyrahundra tio kronor. Så mycket har jag betalat för att rida en gång i veckan denna terminen. Då är visserligen en extra teorikurs för att få tävla mer samt specialträning i hoppning vid fyra tillfällen tillagda, men ändå. Dyrt intresse!

Jag var på Ullared i lördags och det var... fruktansvärt! Jag brukar alltid älska Ullared, men om man väljer att åka sista löningshelgen innan jul får man väl skylla sig själv. Normalt sett åker man dit, går omkring och njuter lite och shoppar en massa på impuls. Denna gången var taktiken "håll dig till listan, roffa åt dig det du kan, ut med armbågarna och ta dig ut så fort som möjligt!". Det var verkligen otroligt mycket folk, kunde aldrig föreställa mig att det kunde vara så packat! men det blev iaf billigare än jag räknat med eftersom det inte blev så många impulsköp och jag fick dessutom en jätteskön, varm och snygg vinterjacka för pengarna!

Igår var det julbak på gång! Pepparkakshus, lussebullar och julkola fick det bli. Tror dock att min kära syster lurade mig på kolareceptet för det blev inte alls lika bra som hon brukar få dem! Bjuder på lite bakbilder!

Två satser lussebullar.

Dekorering av pepparkakshus. Tips: Sätt ihop huset först :P


Resultatet!

Födelsedagspresent från mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0