Lång dag

Började morgonen med att göra en opponering samt presentation på vårt communication case. Inte den bästa opponneringen direkt men presentationen var snygg hehe. Hade seminarium i tre timmar där läraren tagit fel på tiden och vi hade blivit sittandes i en timme om vi inte sagt till. Överlag gick presentationen osv bra och vi fick B på arbetet!


Jag kom och tänka på en sak när jag satt där och lyssnade på de andra presentationerna; det är extremt viktigt att vara medveten om sitt kroppsspråk! Att stå med armarna i kors eller hänga med axlarna sänder verkligen fel signaler även om man är väl påläst och vet precis vad man ska säga.. Och det här med att ha ett block eller papper i handen ser inte heller bra ut. Jag brukar skriva ner lite stödord på ett papper som jag sedan lägger på en bänk framför mig. På det sättet känner jag mig säkrare eftersom det finns en "backup" samtidigt som jag inte står och läser rakt uppochner.
Nu blir det mer plugg i form av akademiska artiklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0