Framtid

Idag är en sån där dag då jag går och funderar mycket på framtiden och vad jag egentligen vill med mitt liv. Det finns så många valmöjligheter men samtidigt så många saker att tänka på. Ska man plugga vidare eller plugga kurser, söka jobb eller starta eget, flytta och i så fall vart? Nu när denna terminen snart är slut trots att det känns som om den precis börjat så inser man hur fort tiden går och att det faktiskt inte är så långt kvar tills besluten måste fattas. Och det stressar mig.

Jag beundrar dem som kan rycka på axlarna och säga "det löser sig". Personligen är jag ett kontrollfreak, jag måste planera, jag måste veta. Att inte veta hur framtiden ser ut gör mig galen. Det är såna här dagar det var extra skönt att vara Sivansansvarig. Sivans var verkligen ett andra hem dit man kunde gå när man ville komma bort från verkligheten en stund. Sätta sig och räkna lite pengar, städa kontoret, skriva ut lappar och märka alla hyllor osv. Sånt där smått som får en att inte tänka. 

Men imorgon ska jag iaf till Ullared! Skönt att komma bort lite och Ullared kan ju aldrig gå fel! Det är något av det bästa jag vet, att få åka dit och bara gå omkring och titta på saker i alla möjliga former och kategorier. Det är nog därför jag gillar USA. Där är allt också stort..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0