Det roliga först

Gör det roliga först, det tråkiga är mindre tråkigt när inget roligt väntar!

Det där har varit mitt motto i ca två år nu, sedan jag började på Campus, och det har fungerat riktigt bra. Om jag tex har ett avsnitt av en serie jag så gärna vill se men samtidigt vet att jag måste skriva teori till ett arbete, så kommer skrivandet gå mycket fortare om jag får se avsnittet först. Jag vet inte varför men när det roliga väl är över så tänker jag alltid, "jaha det var det det, back to business" och så kommer skrivar-Amelie fram.

Men vad gör man när den där roliga-saker-jag-vill-göra-först-listan är alldeles för lång? Till exempel idag har jag följande saker som jag mycket hellre skulle vilja göra än att skriva ett mycket utförligt metodkapitel;
1. Städa lägenheten (kanske inte kul att städa, men tanken på resultatet väger upp aktiviteten)
2. Julpynta
3. Baka fler lussebullar
4. Laga en brakmiddag
Problemet: deadline är imorgon, jag har ridning vid 17.00 hemma först 19.30 och jag har nu spenderat ca en timme med att kolla bloggar, twitter, facebook och hotmail.. Istället för att skriva eller göra nåt av det roliga på listan.. Hopplöst..
Bjuder på en Zits - Känner som vanligt igen mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0