Våren

Idag har varit en riktigt bra dag! Efter en skön sovmorgon begav jag mig hem till lägenheten och myste ner mig i soffan framför Stolthet och Fördom med Keira Knightley. En riktigt bra film som jag sett tidigare men aldrig tröttnar på! Vid halv fyra tiden åkte jag tillbaka till föräldrarna och sedan vidare till kyrkan där vi skulle ha konsert med julkören. Det är en sån där jultradition där alla hemvändare och en del andra samlas varje jul, övar en gång och sedan har konsert ihop. Även om jag går till kyrkan mer än på jul nuförtiden så är det en trevlig tradition där man får träffa alla gamla kompisar. Dock börjar folk få barn till höger och vänster nu, så vi är inte så många kvar, men ändå trevligt!



Kvällen har jag nu ägnat i lägenheten med att bara mysa framför tvn, fundera lite över nyårsplaneringen och prata i telefon med min kära pojkvän! Jag har verkligen behövt de här inga-planer-dagarna som varit nu över jul. Ladda upp lite och börja se fram emot våren. Inte ens den där förbaskade omduggan den 9 januari kan slå ner den nya motivationen jag hittat! Har ju en massa saker att se fram emot! Att vara fadder, börja skriva C-uppsatsen, ev lite resor samt att planera framtiden, vilket jag ju brukar vara totally awesome på! (Hehe, bara lite självgod idag) Ja jag ser fram emot våren helt enkelt!


"Be miserable. Or motivate yourself.
Whatever has to be done, it's always your choice."
Wayne Dyer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0